joi, 25 aprilie 2024
11.1 C
București
AcasăLupsa si AsociatiiPrima societate de avocatura care automatizeaza procesul de inregistrare trademark

Prima societate de avocatura care automatizeaza procesul de inregistrare trademark

Lupsa si Asociatii este prima agenție de proprietate intelectuală care a automatizat complet procesul de verificare trademark și înregistrare mărci la nivel național și în Uniunea Europeana.

Lupsa & Asociatii este o societate de avocați cu experiență bogată, specializați în litigii și arbitraj, litigii și consultanță în domeniul proprietății intelectuale, IT / Telecom / Media, drept societar / comercial, fuziuni și achiziții, protecția datelor cu caracter personal și probleme de confidențialitate pe Internet.

Societatea de avocatura deține o expertiză solidă în materie de Proprietate Intelectuala, atât în legătură cu activitatea de înregistrare de mărci la OSIM, EUIPO sau WIPO, cât și în legătură cu litigii complexe în domeniul proprietății intelectuale privind încălcarea sau anularea drepturilor de proprietate intelectuală.

Lupsa.ro este prima agenție de proprietate intelectuală care susține inovația în domeniul legal tech, prin crearea unui produs de automatizare a verificării și înregistrării mărcilor înregistrate la nivel național și la nivelul Uniunii Europene.

Arii de practica

  • Litigii Civile
  • Proprietate Intelectuala
  • Information Technology
  • GDPR / DPO
  • Contracte
  • eSports & Video Gaming
  • Cybersecurity
  • Drept Imobiliar
  • Fiscal
  • Dreptul Muncii
  • Drepturile Personalității
  • Protecția Consumatorului

Automatizarea proceselor in domeniul legal

Solutia de automatizare a proceselor de verificare și înregistrare a mărcilor înregistrate permite utilizatorilor platformei lupsa.ro sa verifice valabilitatea unei mărci înregistrate, urmând ca mai apoi, prin completarea unui formular interactiv, utilizatorii pot selecta clasele Nisa dorite, pot introduce cuvântul sau cuvintele mărcii înregistrate, pentru ca în final sa facă o comanda de înregistrare a mărcii. Utilizatorii au posibilitatea de a plăti direct înregistrarea trademark-ului prin intermediul site-ului. Platforma de automatizare dezvoltata in-house de către echipa Lupsa & Asociatii procesează comanda și plata instant, clientul fiind notificat imediat prin email cu confirmarea plasării comenzii și confirmarea plății daca s-a optat pentru plata online.

2020 a fost anul în care Robotic Process Automation (RPA) a dat primul decacorn romanesc, UIPath. Echipa Lupsa.ro dorește sa meargă pe un drum similar, să ajungă la un nivel asemănător în domeniul legal-tech, prin inovațiile și automatizarea proceselor de verificare și înregistrare a mărcilor înregistrate.

Automatizarea proceselor robotizate (RPA) este o tehnologie de afaceri care automatizează sarcinile de rutină, bazate pe reguli, cu „boți” software. Capacitățile RPA se dezvoltă în continuare atunci când sunt combinate cu aplicații avansate de inteligență artificială (AI) care lucrează alături de oameni pentru a îmbunătăți cunoștințele și productivitatea.

Utilizarea automatizării proceselor robotizate pentru industria juridică a dat putere companiilor de toate dimensiunile, acestea descoperind că automatizarea inteligentă poate schimba semnificativ modul în care lucrează.

Structurarea unor cantități uriașe de date, sporirea atenției asupra utilizatorilor finali și, astfel, îmbunătățirea semnificativă a satisfacției clienților, sau chiar procese mai complexe, cum ar fi redactarea de contracte sau încorporarea startup-urilor, verificarea si inregistrarea trademarkurilor sunt printre rolurile cheie pe care le pot juca roboții în firmele de avocatură.

De ce contează cu adevărat inovația în drept

Inovația în drept nu mai este o tendință sau un simplu hype, ci o nevoie tangibilă și urgentă. Firmele de avocatură și consilierii corporativi se află la o răscruce, schimbările aduse peisajului juridic din ultimele decenii le împiedică să își desfășoare activitatea ca de obicei. Avocații au de ales: călătoresc pe acest val sau riscă să rateze șansa de a juca în liga mare a industriei juridice de mâine.

În toată Europa, schimbările semnificative în sfera civilă și comercială obligă firmele de avocatură și consilierii interni să se transforme și să se adapteze la acest nou ecosistem. Firmele de avocatură mari și proeminente sunt încă în vârful piramidei. Cu toate acestea, unele firme relativ noi și companii de tehnologie juridică își asumă un rol din ce în ce mai proeminent pe piață.

Atât pentru agenții actuali, cât și pentru noii agenți, inovația contează.

Dacă avocații din toate domeniile vor rămâne relevanți în acest peisaj emergent, ei trebuie să aibă o înțelegere fermă a motivului pentru care inovația în materie de drept este o înțelegere care depășește cu mult o apreciere a hype-ului.

Importanta mărcilor înregistrate sau cum sa iți protejezi brandul

Persoanele juridice și cele fizice au posibilitatea să își protejeze dreptul de proprietate al mărcilor sau al produselor care le aparțin, printr-un trademark recunoscut atât la nivel național, cât și internațional, în țările din Uniunea Europeană și chiar și în Statele Unite ale Americii. Importanța mărcilor înregistrate este în continuă creștere. Societatea evoluează și odată cu ea și afacerile care capătă noi forme și orientări. Suntem martorii unei adevărate explozii de produse și servicii care au la bază autenticitate, inovație și unicitate, tocmai de aceea tot efortul depus de cei care ajung să le lanseze pe piață merită răsplătit, iar munca protejată cât se poate de bine.

Trademark sau marca înregistrată nu este doar menționată în registre de specialitate. Dacă optezi pentru a-ți înregistra bunul sau serviciul ori marca pe care o deții este important să știi că trademark-ul pe care îl vei primi poate fi alb negru sau color și de asemenea poate conține poză sau logo.

Ce este Clasificarea de la Nisa

Clasificarea de la Nisa este un sistem de clasificare a produselor și serviciilor pentru cererile de înregistrare a unei mărci a Uniunii Europene. Lista conține 45 de clase și note explicative, precum și o listă alfabetică cu bunuri și servicii care pot fi încadrate ca mărci înregistrate.

Clasificarea de la Nisa conține 34 de clase de produse și 11 clase de servicii. Clasele descriu în termeni generali tipul de produse sau servicii care sunt cuprinse în fiecare dintre cele 45 de clase. De exemplu, vehicule, instrumente muzicale sau servicii medicale, în cea de-a două categorie.

Notele explicative care însoțesc fiecare categorie descriu apoi în detaliu care sunt exact produsele sau serviciile care se încadrează în respectivă clasă. Nivelul cel mai detaliat la care poate fi accesată această clasificare îl reprezintă lista alfabetică, aici existând 10.000 de indicații de bunuri și 1.000 de indicații de servicii.

Pentru depunerea cererii de înregistrare ca marcă, este foarte important să se facă o clasificare riguroasă pentru a se evita neplăcerile sau chiar conflictele cu alți proprietar de mărci similare sau identice.

Aranjamentul de la Nisa există din 8 aprilie 1961, însă este permanent actualizat pentru a fi în concordanță cu realitățile economice și sociale din țările care sunt parte ale Aranjamentului de la Nisa.

De ce este importantă marca înregistrată pentru orice afacere

Atunci când ai pus bazele unei afaceri solide, ai lansat pe piață un produs sau un serviciu care se remarcă printr-o serie de calități sau ești autorul unui concept inovator, ai toate motivele să protejezi ceea ce îți aparține. O marcă devenită cunoscută este pentru cei care o utilizează ca și clienți, o garanție a calității sau poate a unicității. Valoarea unei mărci este recunoscută prin gradul de notorietate pe care aceasta o are. Pe lângă o serie de calități și caracteristici care fac o marcă să devină cunoscută și preferată de anumite categorii de clienți sau public, un brand puternic se construiește în timp prin campanii susținute de comunicare și o prezență impecabilă pe piață.

Există o serie de motive convingătoare pentru care o marcă ar trebui înregistrată, atunci când această este, așa cum se întâmplă în cele mai multe cazuri, cea mai importantă valoare pe care o are o companie.

Aparține în totalitate afacerii tale

O marcă odată ce este înregistrată corect va deveni exclusiv a titularului, nicio altă persoană nemaiavând drept să folosească marca fără acordul celuia care o deține. În acest fel atât afacerea ta, cât și imaginea firmei, dar și bugetele investite în promovare sunt protejate.

Un simbol ușor de recunoscut de către clienți

Marca afacerii tale se poate transforma în cel mai eficient instrument de comunicare. Un logo, numele sau un semn anume pot deveni cunoscute peste tot în lume, asocierea cu marca fiind mult mai simplă așa. Sunt nenumărate exemple care au deveni cunoscute datorită unui simplu desen sau logo-ului pe care l-au folosit în campanii publicitare sau de comunicare.

Durata mărcii înregistrate

Având în vedere că o marcă înregistrată devine proprietatea privată a celui care a înregistrat-o și o folosește pe piață, titularul mărcii are pârghiile legislative necesare pentru a demara în justiție acțiuni penale sau civile.

După primire, certificatul de la OSIM este valabil timp de 10 ani după care se reiau doar o parte din proceduri și se poate prelungi valabilitatea cu mai multe perioade de 10 ani.

Ce este Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM)

Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) este un organ de specialitate al administrației publice centrale în subordinea Guvernului și are autoritate unică pe teritoriul României în asigurarea protecției proprietății industriale, în conformitate cu legislația națională în domeniu și cu prevederile convențiilor și tratatelor internaționale la care România este parte.

Lupsa.ro

INTERVIU Profesorul Valentin Naumescu: „Axa Rusia – Iran – China – Coreea de Nord poate ataca simultan in Europa de Est, Israel, Taiwan si...

Atacul Iranului asupra Israelului marcheaza un moment de cotitura in razboiul de agresiune pe care cele patru dictaturi orientale – Rusia, Iran, China, Coreea...
spot_img

latest articles

explore more

Lasă un răspuns

Descoperă mai multe la Investor ⓜ mapamond media

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura